سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمهیدات

 

بسم الله الرحمن الرحیم

قرآن کریم می فرماید: «آیا آنان که می دانند با آنان که نمی دانند، برابرند؟»

یکی از خطوط قرمز رهبری عدم پذیرش محدودیتهای بلندمدت است؛ « ما بر خلاف اصرار آمریکایی ها محدودیتهای بلندمدت 10، 12 ساله را قبول نداریم و مقدار سالهای مورد قبول محدودیت را به هیات مذاکره کننده گفته ایم»(20/4/94) 

همچنین تداوم تحقیق و توسعه در زمان محدودیت؛ «در طول سالهای محدودیت هم باید تحقیق و توسعه ادامه داشته باشد.» (20/4/94)

اگر خلاصه ای از تعهدات ما از توافق ژنو تا بعد از اجرای برجام را بنگریم به روشنی میبینیم ، امتیازات خیلی بزرگی داده ایم (اگرچه در اینجا بحث ما امتیازات داده شده نیست، اما برای روشن شدن مطلب فهم آن بسیار مفید است)

عدم غنی سازی 20%؛ نابودی 200 کیلو ذخایر غنی شده 20%؛ تعطیلی فردو؛ تعطیلی راکتور آب سنگین اراک؛ خروج ذخایر آب سنگین از کشور؛ عقب انداختن 10 الی 15 ساله ساخت راکتور اراک؛ خروج قریب به 10 هزار کیلو ذخایر اورانیوم 5% از کشور؛ نابود کردن بیش از 4 هزار کیلو ذخایر پسماند Tail که قابل غنی شدن تا 10% بود؛ عدم غنی سازی 5%؛ توقف ساخت سانتریفیوژ از هر نوع؛ عدم استفاده از سانتریفیوژ های بالاتر از IR-1؛ محدودیت تحقیق و توسعه و ...؛ همچنین دوره های مختلف محدودیت نظیر 10 سال؛ 15 سال؛ 20 سال؛ 25 سال و یا بیشتر!

در بحث مهم غنی سازی که قانون و برنامه های بلندمدت کشور بر آن تاکید زیادی دارند و آینده انرژی کشور را تامین خواهد کرد، متن برجام باز هم فراتر از خطوط قرمز تعهداتی به ایران نسبت داده است!

ظرفیت غنی سازی در برجام

همانطور که در تصویر مشاهده می شود، متاسفانه در متن برجام محدودیت در ساخت و استفاده از سانتریفیوژها بیش از 10 سال خواهد بود. و بدتر از آن سخنان اعضای مذاکره کننده که یکی می گوید «15 سال دیگر 190 هزار سو را خواهیم داشت!»(جناب صالحی) و دیگری گفته «15 سال دیگر به یک میلیون سو غنی‌سازی می‌رسیم!» در حالی که در خوشبینانه ترین حالت بدون هیچ گونه خرابی با توجه به تعهدات پذیرفته شده، 15 سال بعد حداکثر اجازه ایجاد 47 هزار سو را داریم، آن‌هم به صورت بالقوه!

با اینکه قانون و نیاز کشور چیز دیگری گفته و خطوط قرمز رعایت نشده است!

مسئولین محترم ارشد!

آیا این است روال دولت راستگویانی که تشکیل داده اید؟! که امر واجب ولی امر را بر زمین بگذارید و در کوی و برزن از توافق قابل سوءاستفاده دشمن تعریف نمایید! آیا به راستی متن مفتخر به آن را دیده اید؟!

اصلا هسته ای هیچ، به فنا رود!

دلمان می سوزد که سخنان رهبر انقلاب در عرصه اجرایی توافقی که پیشرفت همه جانبه ده ها سال آینده ما را دارد، نادیده انگاشته شده است. این گناهی بزرگ است مسئول ارشد! آیا میتوانی بدون توجه به متن الهی و قانون شرعی، قانون را بر کل کشور و مردم اجرا نمایی؟!

«آیا آنان که می دانند با آنان که نمی دانند، برابرند؟»

 


[ یکشنبه 94/5/18 ] [ 7:15 عصر ] [ میثم ]
درباره وبلاگ

میثم
امام(ره) به ما آموخت «انتظار تنها در مبارزه است» و «بیداری اسلامی» که امام خامنه ای نویدش را داده اند و ما شاهدیم....*** ***باش تا صبح دولتت بدمد//کاین هنوز از نتایج سحر است***

جنبش letter4u

لینک دوستان

موضوعات وب
امکانات وب
بازدید امروز: 29
بازدید دیروز: 86
کل بازدیدها: 613549